تجلیل از حجت الاسلام ابراهیم لشکری

آیین تجلیل حجت الاسلام ابراهیم لشکری از عالمان برجسته شمال سیستان و بلوچستان با حضور امامان جمعه زابل و قشرهای مختلف مردم در مسجد مرحوم شریفی زابل برگزار شد.

 

امام جمعه زابل گفت: حجت الاسلام لشکری با
اوج اخلاص، تهجد و انجام نوافل خاص عظمت و ظرفیت منطقه سیستان را به اثبات رساندند.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا با تقدیر از رئیس
اداره تبلیغات اسلامی زابل برای برگزاری این آیین اظهار داشت: تجلیل از عالم بزرگوار
حجت الاسلام ابراهیم لشکری وظیفه همه ماست چرا که نعمت وجود ایشان بر هیچکس پوشیده
نیست.

وی افزود: ایشان در اوج تواضع و فروتنی امامت
جمعه موقت شهرستان زابل را برای خود تکلیف دانست و سالها در این جایگاه حضور داشت.

خدری امام جمعه زهک نیز اظهار داشت: حجت الاسلام
ابراهیم لشکری با وجودی که شرایط بهتری برای سکونت در قم و مشهد را داشت اما حضور در
منطقه و کنار مردم بودن را انتخاب کرد.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

مرگ دلخراش پیرمرد کشاورز در زمین کشاورزی

یک پیرمرد کشاورز در زمین کشاورزی سوخت و جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، در یکی از روستاهای کوزران در کرمانشاه، یک کشاورز ۸۲ ساله بر اثر آتش زدن پس چر(جار) و گرفتار شدن در حلقه آتش جان خود را از دست داد.

 

اگرچه در طی دو ماه گذشته بیش از ده مورد از آتش سوزی در مزارع و مراتع کوزران توسط نیروهای شهرداری، دهیاری ها، اهالی محترم و شوراهای اسلامی روستا و با ساماندهی اکیپ های حامی طبیعت اطفا شده است، اما در این مورد شخص متوفی بدون اطلاع اهالی در حلقه آتش گرفتار شده است.

 

این مرگ دلخراش در حالی صورت گرفته است که بارها در آموزش های ترویجی کشاورزان از این روش منع شده اند.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

تلاش گروه‌های تروریستی برای ایجاد باریکه در جنوب حلب، شکست خورد

باریکه‌ای که گروه‌های تروریستی در سوریه با دادن تلفات سنگین در راموسه در جنوب حلب ایجاد کردند، عملا نتیجه‌ای برای آن‌ها نداشت.

به گزارش گروه بین الملل پرتال خبر؛ رضا پاشا خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد: باریکه‌ای که (گروه تروریستی) جیش‌الفتح در راموسه در جنوب غرب حلب گشوده‌اند، در اکثر اوقات تقریبا بسته است. ارتش سوریه و همپیمانانش، روزنه ایجاد شده از سوی این گروه را بسته‌اند. عبور از این روزنه فقط در زمان‌های کوتاهی امکان پذیر است.

المیادین در ادامه گزارش داد: ارتش سوریه به گلوله باران خطوط امدادرسانی گروه‌های مسلح به ویژه در مناطق خلصه، خان طومان و سراقب در حومه حلب و ادلب ادامه داد.

اتاق عملیات جیش‌الفتح نیز ضمن تایید عملیات نیروهای سوری، اعلام کرد ارتش سوریه و همپیمانانش از وضع دفاعی، به حمله روی آورده‌اند.

همچنین حملات هوایی به مواضع گروه‌های مسلح در جبهه جنوبی و غربی در مناطق راموسه، دانشکده هوایی، دانشکده توپخانه و دانشکده امور تسلیحات، شرفه، راشدین، منصوره، خان طومان، جمعیه الزهراء و ضهره عبد ربه ادامه یافت.

جنگنده‌های سوری مواضع گروه‌های مسلح را در معره الارتیق، کفرحمرا، عندان و حریتان هدف قرار دادند.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

امروز مقاومت اسلامی اسرائیل را به زانو درآورده است/ گسترش مقاومت اسلامی از یمن تا سوریه

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: حزب الله لبنان توانست با درک فلسفه توطئه افکنی دشمنان اسلام و مقاومت در طول جنگ ۳۳ روزه، نقشه شوم اسرائیلی ها را با شکست مواجه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، حزب الله لبنان در دهه هشتاد میلادی، به دلیل حملات گسترده و خشونت بار اسرائیل و حمایت مستقیم کشورهای غربی عربی از رژیم صهیونیستی، با سیاستی ویژه به دنبال افزیش قدرت بسیج مردمی و نظامی بود.

 اولین جرقه های پیدایش مقاومت اسلامی لبنان پس از تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به خاک این کشور در سال ۱۹۸۲ و اشغال نیمی از لبنان به وجود آمد، چرا که علاوه بر لبنان در جنگهای قبلی اسرائیل برخی از سرزمینهای عربی از جمله فلسطین را اشغال کرده بود و اینک وظیفه اسلامی حکم می کرد تا برای آزاد سازی آنها اقدام شود.

بسیاری از کشورهای عربی پس از جنگ، ششم اعرب و اسرائیل دست دوستی به سوی این رژیم دراز کرده و تلاشی برای بازپس گیری خاک اشغال شده فلسطین و لبنان انجام نداند. اما حزب الله این مهم را بر عهده گرفت و با امکانات بسیار اندکی  و نیروهای انسانی کم با قدرت ایمان و توکل بر خدا، عملیات مقاومت اسلامی را بر ضد اسرائیل آغاز کرد.

پیدایش مقاومت اسلامی گامی بزرگ بود در راه ایجاد و گسترش یک پروژه مقاومت کامل که هدف اصلی آن هر گونه واگذاری زمین به دشمنان و عدم پذیرش سوء استفاده اسرائیل از ضعف و ناتوانی واقعی فلسطینیان و اعراب بود؛ بر همین اساس حزب الله لبنان بر اولویت مقاومت تأکید داشت و برای تحقق آن از همه امکانات و نیروها موجود استفاده کرد.

مقاومت اسلامی  باعث شد تا رژیم صهیونیستى در خرداد ماه سال ۱۳۷۹ مجبور به خروج از لبنان شود ولی همچنان لبنان و مقاومت اسلامى از سوى این رژیم منحوس بارها به حمله تهدید می شد تا سرانجام حزب الله که با اطلاع از نقشه جامع اسرائیل برای خاورمیانه بزرگ دریافته بود توطئه ای درکار است، برای «تست وضعیت» یک عملیات محدود را در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی  به اجرا گذاشت.

 

حمله اسرائیل به لبنان و آغاز جنگ۳۳ روزه

نیروهاى مقاومت اسلامى لبنان موسوم به حزب الله با عملیات پیش دستانه و کمین موفق به اسارت گرفتن دو نظامى اسرائیلی شدند. رژیم صهیونیستی سه ساعت پس از آنکه عملیات مرزی حزب الله در جوار عیتاالشعب به اجرا گذاشته شد، با شدت تمام وارد عمل شد و با حملات گسترده و همه جانبه دست به  بمباران بی سابقه لبنان زد.

رژیم صهیونیستی که تصور میکرد با وجود شناسایی نقاط استقراری نیروهای حزب الله و رهبری آن، می تواند در روز اول این نبرد جلوی تحرک نظامی-سیاسی حزب الله را بگیرد با پاسخ کوبنده حزب الله لبنان روبه رو شد تا جایی که در پایان روز چهارم این حمله همه جانبه، حزب الله ناوچه مدرن ساعر ۵ اسرائیل را در ۱۲ مایلی آب های بیروت غرق کرد تا اسرائیل اعتراف کند که با بمباران هوایی کار پیش نمی رود و در ادامه نیز تحولات جنگ با حملات بیشتر نیروهای مردمی  به نفع جریان مقاومت رقم خورده و این جنگ زمینه سربرآوردن و عیان تر شدن نقش جریانى قدرتمند در منطقه با نام جبهه مقاومت اسلامی شود.

 

اعتراف به شکست در مقابل مقاومت اسلامی

ارتش رژیم صهیونیستی که در همان هفته اول هم  توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، بسیار مشتاق بود که به یک بهانه پایان جنگ را اعلام کند، اما آمریکایی ها که فکر میکردند اسرائیل می تواند در مقابل مقاومت اسلامی لبنان کاری انجام دهد اصرار داشتند که این رژیم منحوس  پس از به دست آوردن یک پیروزی اعلام آتش بست کند. اما پس از گذشت سه هفته از آغاز این حمله، آمریکا نیز دریافت که اسرائیل دیگر در مقابل جریانى قدرتمند جبهه مقاومت اسلامی نمیتواند کاری از پیش ببرد و با تصویب قطعنامه ۱۷۰۱شورای امنیت پایان جنگ ۳۳روزه اعلام شد.

شکست خفت بار اسرائیل با همه امکانات نظامی پیشرفته و کمک همه جانبه کشورهای دیگر باعث شد تا دیگر دیوار شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی، اقتدار هول انگیز نیروی هوایی آن و قدرت اطلاعاتی موساد  در مقابل حزب الله فرو ریخته و موجی از بی اعتمادی تار و پود دولت جعلی، ملت جنایت کار و ارتش پوشالی این رژیم را به لرزه درآورد.

بر همین اساس و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز۲۳ مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است.

 

رمز پیروزی حزب الله درک فلسفه توطئه افکنی دشمنان اسلام بود

در همین راستا مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تبریک سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم اشغالگر قدس، گفت: حزب الله لبنان توانست با درک فلسفه توطئه افکنی دشمنان اسلام در جریان عملیاتی قهرمانانه و مقاومت در طول جنگ ۳۳ روز، نقشه شوم اسرائیلی ها را با شکست مواجه کند.

امام جمعه اهل سنت سرباز با بیان این مطلب که از صدر اسلام تا کنون هر کجا مقاومت پا به عرصه گذاشت مسلمانان خوش در خشیدند، اظهار داشت: در جنگ ۳۳ روزه، حزب الله لبنان توانست یک تنه با اسلحه‌های سبک و نیمه‌سنگین در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی که از سوی کشورهای غربی و دولت‌های عرب منطقه نیز حمایت مستقیم می شد، مقاومت کرده و با انجام عملیات های متقابل به یک پیروزی بزرگ دست یابد.

 

راه‌اندازی جریان تکفیـری توطئه آل سعود بر عـلیه مـقاومت اسلامی

وی تصریح کرد: به دنبال شکست‌های ذلت بار اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه و در جنگ با حماس، اسرائیل و دولت های فاسد منطقه به سرکردگی عربستان سعودی توطئه علیه مقاومت را گسترش داده و با استفاده از عادی‌سازی روابط با اسرائیل و راه‌اندازی جریان تکفیـری عـلیه مـقاومت، تلاششان را برای نابودی مقاومت اسلامی آغاز کردند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز در پایان به مسئله سوریه اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت مردم سوریه در مقابل داعش برگرفته از ایمان و اعتقاد اسلامی است که باعث شده است تا در مقابل ظلم قد علم کنند و نمونه این مقاومت اسلامی را می توان در دیگر کشورهای منطقه همچون یمن، بحرین و عراق نیز مشاهده کرد.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

تصویب ۱۸سند برای توسعه بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه بخش کشاورزی استان ۱۸ سند با محوریت سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی‌ مصوب شده است.

به
گزارش خبرنگار
گروه استان های پرتال خبر،اززاهدان،؛رضا نجفی با تاکید بر تلاش و همت مضاعف برای
تحقق شعار سال ‌گفت: اهمیت دادن به توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله
در سطح ۴۶ هزار هکتار، مرمت و بازسازی قنوات و بهره‌برداری از آب‌های غیرمتعارف از
ضروریات است.

وی ‌‌تصریح کرد: ‌سیستان و بلوچستان پهناورترین
استان کشور بوده و از شاخص‌های مهم اقتصادی آن کشاورزی و دامداری است.

نجفی افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی
در استان طی یک برنامه و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، استعدادها و امکانات می‌توان به
مرز خودکفایی رسید.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,